Edulliset kierrätyskalusteet toimistoihin

Katso tästä tuotevalikoimamme

MYYNTI-, SOPIMUS- JA TOIMITUSEHDOT

Näitä ehtoja sovelletaan Kalustekopla Oy:n Y-tunnus: 2774713-9 (jäljempänä Kalustekopla) ja yritysasiakkaiden sekä kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä asiakas) välisessä tavarakaupassa asiakkaan ostaessa tuotteita Kalustekoplan verkkokaupasta.  Verkkokaupan käyttö ja tuotteiden tilaaminen verkkokaupasta edellyttää näiden ehtojen hyväksymistä. 

Sopimuksen syntyminen
Sopimus syntyy ja ehdot tulevat sopimuksen osaksi, kun asiakas hyväksyy Kalustekoplan voimassa olevan tarjouksen tai, kun asiakas tilaa tuotteet ja Kalustekopla on vahvistanut tilauksen kirjallisesti.

Asiakas vastaa siitä, että verkkokaupasta tilauksen tehnyt asiakkaan edustaja on oikeutettu solmimaan sopimuksen tuotteiden hankinnasta ja toimituksesta asiakkaan puolesta. Asiakas on vastuussa kaikista tilauksista ja muista toimista, jotka tehdään asiakkaan y-tunnusta käyttäen.

Kalustekopla varaa oikeuden olla hyväksymästä asiakkuutta ja kieltäytyä toimittamasta tuotteita asiakkaalle.

Hinnat ja tuotesaatavuus
Tuotteiden hinnat ovat selkeästi näkyvillä tuotesivuilla. Kaikki tuotehinnat ovat verottomia (alv 0 %) kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero lisätään hintaan kassalla maksuvaiheessa. Asiakas näkee kokonaishinnan ennen tilauksen vahvistamista ja maksusuoritusta.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusta tai asennusta, vaan nämä lisäpalvelut veloitetaan erikseen tarjouksessa esitettyjen tai tilauksen teon yhteydessä ilmoitettujen hintojen mukaisesti. Muussa tapauksessa sovelletaan Kalustekoplan hinnaston mukaisia toimitus- ja asennushintoja.

Kalustekopla pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupasta tilatun tuotteen hinnassa on selvä ja olennainen virhe (esimerkiksi kirjoitusvirhe tai vastaava), että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto.

Tuotteiden saatavuus on kuvattu kappalemäärällä tuotesivulla. Jos tuotemäärässä on virhe ja tämä vaikuttaa asiakkaan tilaukseen olemme viipymättä yhteydessä asiakkaaseen asian selvittämiseksi.

Tuotteiden kuntoluokat
Tuotteiden kuntoluokitus on merkitty verkkokaupassa tähdillä tuotekohtaisesti, yhdestä viiteen tähteen. Yksi tähti on heikoin kuntoluokka ja viisi tähteä on paras kuntoluokka.

Maksutavat
Voit maksaa verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla:

  • Lasku
  • Kaikki suomalaiset verkkopankkimaksut: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken.
  • Visa- ja Mastercard-korttiperheet: Visa Credit, Visa Debit, Mastercard Credit, Mastercard Debit, Visa Electron, Maestro ja Eurocard.
  • Mobiilimaksutavat: Siirto-, MobilePay- ja Apple Pay -mobiilimaksutavat.

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy (yrityksen nimi).

Verkkomaksujen tietoturva: 
Käytämme tietoturvallista SSL-salattua yhteyttä luottokortti- ja muita tilaustietoja käsiteltäessä. Emme säilytä luottokorttitietoja tietojärjestelmissämme vaan ne käsitellään ja säilytetään Verifonen turvallisessa PCI DSS -sertifioidussa järjestelmässä.

Maksuehdot
Maksaminen tapahtuu edellä mainituilla maksutavoilla. Ellei muuta ole sovittu, Kalustekopla laskuttaa tuotteet toimituksen tai osatoimituksen tapahduttua. Maksuehto yritysasiakkaille on seitsemän (7) päivää netto laskun päiväyksestä, ellei jotain muuta ole sovittu.

Laskua varten yritysasiakkaan tulee ilmoittaa y-tunnus. Kalustekoplalla on oikeus tarkistaa yrityksen tiedot ja tarvittaessa muuttaa lasku ennakkolaskuksi. Lasku lähetetään yrityksille verkkolaskuna, sähköpostitse tai postitse toimituksen jälkeen. Yrityksen tulee ilmoittaa ajantasaiset laskutustiedot tilauksen yhteydessä.

Yksityishenkilön/kuluttaja-asiakkaan tulee suorittaa kauppahinta ennakkoon ennen tuotteiden toimitusta joko verkkokaupassa tai ennakkolaskulla.

Maksun viivästyessä on viivästyskorko korkolain mukainen viivästysajalta. Kalustekoplalla on viivästyskoron lisäksi oikeus periä perintäkulut. Mahdolliset vähäiset viat tai puutteet tuotteissa tai niiden toimituksessa eivät oikeuta asiakasta pidättymään koko laskun maksamisesta. Kalustekopla on oikeutettu laskuttamaan osatoimituksesta jo toimitettu osa.

Toimitus
Tuotteiden toimitusehto on vapaasti Kalustekoplan varastossa (Huoltotie 8, 80790 Kontioranta), ellei toisin ole sovittu. Asiakas voi noutaa tuotteet itse Kalustekoplan varastolta, noudosta tulee sopia Kalustekoplan asiakaspalvelun kanssa.

Asiakas voi myös tilata toimituksen asiakkaan osoittamaan paikkaan. Tällöin toimituksen hoitaa Kalustekopla tai erillinen kuljetusliike. Toimitusmaksu lisätään tilauksen loppusummaan.

Osa tuotteista toimitetaan osina ja osa koottuina. Tuotteiden mahdollinen asennus tai kiinnitys eivät sisälly hintoihin, vaan niistä laskutetaan erikseen. Kuljetuksen/toimituksen lisäpalveluista on sovittava Kalustekoplan asiakaspalvelun kanssa erikseen.

Toimitusaika ilmenee ostosten teon yhteydessä/tilausvahvistuksella. Laskutettaville yrityksille toimitusaika alkaa heti tilausvahvistuksen saavuttua. Varastossa oleville tuotteille toimitusaika on noin 2–6 arkipäivää tilauksesta. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika vahvistetaan erikseen. 

Jos asiakas on valinnut noutavansa tuotteet itse, sovitaan asiakkaan kanssa erikseen noutopäivä. Kalustekoplan oman kuljetuksen kautta hoidettavat toimitukset toimitetaan asiakkaalle arkisin klo 9–16 välillä. Kalustekoplan sopimuskuljetusliikkeet toimittavat kalusteet asiakkaalle arkisin 8–16 välisenä aikana. Rahdille voi halutessaan tilata maksullisena lisäpalveluna toimituksen myös muuna ajankohtana.  Mikäli toimitus sovitaan siirrettäväksi asiakkaan muutospyynnön takia, asiakkaalta veloitetaan muutoksesta aiheutuneet varastointi- ja muut välttämättömät kustannukset laskun mukaan. 

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti sekä osoittamaan toimitukselle kuorman purkupaikan. Kalustekopla ei vastaa seuraamuksista eikä kuluista, jos toimitusosoite on ilmoitettu virheellisesti tai se on muuttunut. Kalustekopla ei myöskään vastaa kuluista, jos asiakkaaseen ei saada yhteyttä toimitushetkellä tai jos kuorman purkamisesta aiheutuu ylimääräistä lisäpalveluksi luokiteltavaa maksullista työtä.

Tuotteen/lähetyksen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö ja kunto. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa arvioitava ja tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vaurioita kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee merkitä varauma rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä, ennen rahtikirjan kuittausta. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Kalustekoplalle. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä kuljetusvaurion, on asiakkaan ilmoitettava vauriosta viipymättä Kalustekoplalle. Kalustekopla ei vastaa huolimattomasti ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista. Tavaran vahingoittuminen ei oikeuta kieltäytymään vastaanottamasta tavaraa tai maksamasta sitä koskevaa laskua.

Kuljetusliike toimittaa kalusteet/lähetyksen toimitusosoitteen pihaan tai lastauslaiturille, ja asiakas vastaa niiden sisäänkannosta itse. Kalusteiden sisäänkantopalvelun tai muita kuljetuslisäpalveluita voi tilata erikseen. Perusrahtikuljetus ei sisällä kalusteiden purkua kuljetusyksiköstä, tuotteiden sisäänkantoa tai pakkausjätteiden poisvientiä, ellei näitä lisäpalveluita ole erikseen tilattu ennen toimitusta. Lisäpalveluista veloitetaan kuljetusliikkeen hinnaston mukainen hinta.

Verkkokauppatilaukset, jotka noudetaan Kalustekoplan varastolta, tulee olla maksettuna etukäteen, pl. yritykset, jotka ovat tilanneet tuotteet laskulla.

Palautusoikeus
Muulla asiakkaalla kuin kuluttaja-asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa vahvistettua tilausta eikä palauttaa toimitettuja tuotteita. Yritysasiakkaalla ei ole palautusoikeutta, kun Kalustekopla on toimittanut sopimuksen (hyväksytyn tilauksen) mukaiset tuotteet.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen mukaisten tuotteiden toimittamisesta ilmoittamalla siitä kirjallisesti Kalustekoplalle. Kalustekoplalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavarat ovat palautuneet Kalustekoplalle ja niiden kunto on tarkistettu. Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava tavaran arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Mikäli kuluttaja-asiakas peruuttaa sopimuksen, tämä on velvollinen vastaamaan tuotteiden toimitus-/palauttamiskustannuksista täysimääräisesti.

Ylivoimainen este (Force majeure)
Kalustekopla ei vastaa viivästyksestä tai vahingoista, jotka johtuvat Kalustekoplan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä tai muusta ylivoimaisesta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksen tekohetkellä ja, jonka seurauksia se ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Työtaistelutoimenpide katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi myös silloin, kun Kalustekopla on itse sen kohteena tai siihen osallinen. Kalustekoplalla on oikeus pidentää toimitusaikaa, kunnes este tai epäsuhta on poistunut.

Ylivoimaisesta esteestä on ilmoitettava viipymättä asiakkaalle. Jos este tai epäsuhta jatkuu yli 90 päivää alkuperäisen toimitusajan, on kummallakin osapuolella oikeus purkaa sopimus ilman, että toisella osapuolella on oikeutta vaatia vahingonkorvausta.

Välillinen/välitön vahinko
Kalustekopla ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle tuotteista tai niiden toimituksesta tai tästä sopimuksesta muutoin aiheutuneita varallisuus- tai välillisiä vahinkoja. Kalustekopla ei vastaa toimittamansa tuotteen kiinteälle tai irtaimelle omaisuudelle aiheuttamasta vahingosta. Kalustekopla vastaa toimittamansa tuotteen yksityishenkilölle aiheuttamasta henkilö- ja/tai esinevahingosta tuotevastuulain säännösten mukaisesti. Korvattaviksi tulevat ainoastaan välittömät esine- tai henkilövahingot. Toimittajan vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa enintään viiteentoista (15) prosenttiin tuotteiden toimituksen arvosta.

Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mikäli osapuolten välille syntyy sopimuksesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Sopimuksesta johtuvat riidat, joita osapuolet eivät kykene keskinäisin neuvotteluin sopimaan, ratkaistaan vastaajan kotipaikan yleisessä alioikeudessa.

Ehtojen voimassaolo
Ehdot ovat voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu. Kalustekopla pidättää oikeuden muuttaa ehtoja. Sopimuksiin sovelletaan kuitenkin tarjous- tai tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja.

Shopping Cart
Scroll to Top